5 tips till en bättre blogg

 
*Uppdatera ofta
Skriv gärna inte bara ett inlägg om dagen utan kanske, 3-4 inlägg per dag. Om du vet att du inte kommer att kunna uppdatera så mycket unde dagen, gör tidinställda inlägg på morgonen eller dagen innan.
 
*Skriv inte bara om samma sak
Skriv inte bara om tex din vardag, utan också kanske tips, bilder du tagit,videos,  inspiration,dagens outfit eller börja med kanske "dagens låt" eller "veckans blogg" eller likanande.
 
*Ha en snygg design
Att ha en snygg design är viktigt för mig. Har en blogg en tråkigt och ful design lockas jag inte till att läsa bloggen, jag tror att många andra också tänker så.
 
*Var dig själv
Härma ingen annan blogg. Man kan få inspiration av en annan blogg, men det är en annan sak. 
Var dig själv när du skriver och skriv vad du tycker och tänker.
 
*Ta med dig kameran
Ta med dig din kamera vart du än ska, så att du kan blogga om det sen. Det är alltid kul att se nya bilder och bilder som passar ihop med inlägget.
 
 
Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej!
Tack för tipsen! Kan du hjälpa mig någon gång med min header? Pappa och jag satt i 3 timmar och försökte men det fungera inte. Kan du förklara hur man lägger in videoinlägg på blogg.se? Snälla svara! Skicka svaren till www.eju.blogg.se!
Tack

2012-07-27 @ 15:15:11
URL: http://eju.blogg.se
Postat av: Emma :)

gör du headers till andra? Älskar din:D

2012-07-28 @ 20:10:25
URL: http://eemmafernhagen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Trackback