lite funderingar

Så många blandade känslor. På onsdag slutar jag nian, jag slutar grundskolan. 3 år på högstadiet gick så otroligt fort. På något sätt så känns det konstigt, att släppa allt och så många människor. Jag fick nog det värsta avslutet på grundskolan, på grund av att jag blev sjuk i anorexia tidigt i höstas har jag inte gått i skolan under hela vårterminen, bara ett par gånger i veckan sen mars ungefär och hela nian blev långt ifrån vad jag tänkte mig. Det känns som om jag missat så mycket, som jag inte har gått klart grundskolan än. 
 
Efter många funderingar valde jag till slut barn- och fritidsprogrammet på en liten skola nära hem när omvalet öppnade. Jag har i ungefär ett-två år sedan varit ganska bestämd på att jag skulle välja samhälle. Men eftersom att nian inte blev som jag hade tänkt mig så ändrade jag mig och jag skulle aldrig klara av att gå en plugglinje och orka med all press som var en anledning till allt blev som det blev. En anledning till att jag valde denna linjen var för att jag gärna vill jobba med något där man tar hand om och hjälper andra människor. Jag ser fram emot gymnasiet, trots att jag inte har någon aning om hur hösten kommer se ut för mig, men det känns bra, tror jag iallafall. 
Kommentarer
Postat av: Alice

Jag tror att BF är en riktigt bra linje. Iallafall på den skola som finns här där jag bor. Hoppas att du kommer att trivas där!

2015-06-08 @ 19:01:58
URL: http://alicelindstrom.se
Postat av: Emma

Kramar till dig! <3
Slutar också nian och det har verkligen varit många "ups & downs"! Tror nog BF blir jättebra, själv tog jag faktiskt samhäll! :')

2015-06-08 @ 19:18:10
URL: http://engstromemma.devote.se
Postat av: milina.blogg.se

Förstår din känsla. Jag har dyslexi, svagt arbetsminne, add och asperger. Fick reda på min dyslexi och svagt arbetsminne i 6an, så lärde mig inte ett piss i lågstadiet och mellanstadiet. Högstadiet visste jag iallafall felet men eftersom jag har add - vilket jag inte visste då så var det ändå jättesvårt... Fick bara IG och G, oavsett hur mycket jag pluggade så jag började ge upp. Men kom in på gymnasiet iallafall!

Det kommer nog gå superbra och barn och fritid låter som ett bra val! :)

Svar: Riktigt tråkigt att det blev/är så för dig, kan förstå att det är riktigt jobbigt vilket gör mig ledsen när jag läser detta. Men så skönt att du kom in på gymnasiet.
Jag tror nog också att jag gjorde det rätta valet, I hope :)
Emelie

2015-06-08 @ 19:20:40
URL: http://milina.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag tror att gymnasiet kommer att gå jättebra för dig! Men ta nu och njut av sommarlovet så länge det varar :)

2015-06-08 @ 19:53:00
URL: http://nouw.com/daysbylina
Postat av: Linn Strömberg

Usch vad tråkigt att du insjuknade i anorexi! Massa styrkekramar till dig <3 Gymnasiet kommer bli superbra och linjen är nog ett bra val!
Har

Svar: Tror nog också jag gjorde ett rätt val, kram på dig tillbaka <3
Emelie

2015-06-08 @ 21:30:14
URL: http://cigarettesncush.blogg.se/
Postat av: Sarah

Va kul o sluta nian :)

2015-06-08 @ 21:39:26
URL: http://CheerSarah.devote.se
Postat av: Nora Bååth

Känns så otroligt skönt men ändå läskigt på något vi/ :/

2015-06-08 @ 22:56:55
URL: http://norasfoto.se/
Postat av: Wilmis

Vi har saknat dig en hel del! Tråkigt att det blir/blev ett så konstigt slut. Men du får ha det jätte bra på barn och fritid. Mackan har lovat att ta hand om dig. Tror det kommer bli tvärtom ;). Vi ses snart <3

Svar: <3<3
Emelie

2015-06-08 @ 23:36:58
Postat av: Mackan

Klara att jag ska ta hand om dig haha eller tvärtom som Wilma sa 😜 duger ta hand om mig 😂 ska bli roligt stt få lära känna dig och mer och gå med dig i ytterligare 3 år Emelie😜😄

Svar: Haha! Det ska bli jättekul att få gå med dig på gymnasiet, det ser jag fram emot det! :D
Emelie

2015-06-10 @ 00:14:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Trackback