svar på era frågor

Skulle du kunna skriva mer om träning? Hur många gånger i veckan du tränar och vad tränar du, har du någon "kost-regel” osv.  Ja absolut kan jag det! Jag tränar 5 gånger i veckan, varv av 3 volleybollpass, i dem ingår ju självklart volleyboll och även en del gym och fysträning. Sedan tränar jag 2 gånger i veckan själv, som oftast innehåller pulshöjande konditionsträning. 
Jag tror inte jag har något speciell ”kostregel”, äter vanlig husmanskost, men oftast fullkorsprodukter. Jag tänker väldigt mycket på vad jag äter och håller mig borta från sötsaker på vardagarna, och brukar istället unna mig något på lördagarna. :)
 
Favoritfrukost? Havregrynsgröt i alla läge, så gott och så enkelt (endast vatten och havregryn, jag brukar även ha skivad banan på toppen). Har även hittat en ny favorit som är chiagröt, kan skriva recept på den i ett inlägg om ni vill. 
 
Drömyrke? Åh, så svårt. Men skulle jätte gärna vilja bli journalist eller jobba som sjukgymnast, skulle vara jättekul! 
 
Vilken linje vill du gå på gymnasiet? Har funderat på många olika linjer faktiskt, men skulle vilja gå volleyboll-linje eller någon träningslinje. Eller typ samhällsvetenskapsprogrammet med internationell profil eller något med foto och media. :)
 
 
 
Bästa foto tips? Att testa sig fram och leka med ISO, slutartid osv. Kolla i manualboken eller på youtube videos, där har jag hittat många tips. Och att fota varje dag, då övar man mycket, och som sagt testa sig fram med ISO för rätt tillfälle. 
 
Vilket objektiv använder du mest? Jag fotar för det mesta nästa alltid med mitt Nikkor 50 mm f/1.8. Så grymt objektiv! 
 
Favorit blogg? Tycker om så himla många men några favvisar är Andrea Hedenstedt, Zara Larsson och Josefine Ekström. 
 
Varför började du blogga? Jag älskar att ta bilder, och har alltid gjort och ville därför dela och framför allt samla dem någonstans! 
 
Kan du göra en video på hur och var du för varar ditt smink? Ja, visst kan jag det! Hade tänkt att göra en room tour snart, så kanske kan få in det där. :)
 
 
Hur skulle du helst spendera en ledig dag? Börja morgonen med en lång PW, sedan hem och göra mig en stor och god brunch, sedan ta det lugnt eller möta upp någon kompis och sedan träna volleyboll på kvällen. Det låter mycket bra tycker jag, haha. 
 
Vilken är din drömresa? Helt klart USA. Så fint land och så bra shopping, verkligen en drömresa helt klart! 
 
Favorit affär? både kläder, smink o.s.v. När det gäller kläder så är det nog BikBok, Mango och Abercrombie. Och när vi kommer till smink så föredrar jag nog Mac och Kicks. :)
 
Det var svar på några av frågorna ni hade ställt denna gången! Ni får säga till om ni vill ha fler frågestunder, perfekt tillfälle att lära känna mig bättre ju! 
Kommentarer
Postat av: Julia

Kan du visa hur man gjorde gröten?

2014-09-24 @ 17:14:45
Postat av: Elin - Svenska Skolan Costa del Sol

Vad fin blogg du har!

Svar: Tack så mycket! :)
Emelie

2014-09-24 @ 21:52:40
URL: http://esfredriksson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Trackback