Kärleksmums

Bakade kärleksmums med Hedda idag! De blev super goda. Just nu bloggar jag från min iPhone.
Recept:
2 ägg
3 dl strösocker
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1,5 msk kakao
1 msk vaniljsocker
100 g smör
1,5 dl mjölk
Gör såhär:
1. Sätt ugnen på 175 grader
2. Vispa ägg och socker poröst
3. Smält smöret
4. Blanda mjöl, bakpulver, kakao och vaniljsocker
5. Rör sedan ner det i smeten och tör sedan i det smälta smöret och mjölken.
6. Häll i en djup plåt och grädda i nedre delen av ugnen i ca 20 min.
Glasyren:
100 g smör
1,5 dl mjölk
8 msk strösocker
4 tsk kakao
4 tsk mjöl
Gör såhär:
1. Blanda alla ingredienserna i en kastrull på spis.
2. Låt svalna, bre sedan på glasyren över kakan och dekorera med kokos eller strössel. Skär sedan i rutor.

Fotograf: Jag, Iphone 4s

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Trackback