den där känslan

Jag får liksom ingen paus längre, ångest kommer och börjar bli mäktig igen. Ärren inuti mig har börjat blöda igen, och jag vet att jag kommer gå sönder igen om inte lämnar den igen. Ett litet felsteg och jag hamnar i mörkret igen. Men att leva tillsammans med ångesten, i detta destruktiva förhållande med mig själv, är en trygghet. En trygghet som jag inte vågar slå mig ur. Jag vill lägga alla beslut på hyllan och göra det mitt hjärta säger, inte vad mitt ätstörda jag säger. Men först måste jag bygga den hyllan, och det kommer ta lång tid för hyllan måste hålla. Jag vet att jag kommer möta all denna ångest på vägen. Jag vet att jag måste hålla mig borta från det och inte omfamna det igen. Men ibland tror jag mer på rösterna i mitt huvud än friheten. Tack vare denna enorma triggern om att vara perfekt. Känslan av den där skruvade självbilden som ständigt påminner mig om att jag inte är idealet. Känslan av att känna sig tung av alla de krava jag ställer på mig själv. Känslan av att pressa mig själv så mycket för att jag inte kan se mig själv misslyckas. Känslan när man gråter så mycket att man skakar, svettas, inte får luft och den där känslan när paniken blir så enorm att muskel efter muskel domnar av. Och så har vi den känslan när man nyss vaknat , och för en nanosekund inte minns hur du egentligen mår. Men sen kickar det igång igen och vänder, it's just another bad day. 
Kommentarer
Postat av: Helena

Underbara Emelie. Önskar verkligen att du kunde se dig själv med samma ögon som din familj och dina vänner ser dig. De uppskattar och älskar dig för den person du är.
Ditt värde sitter INTE på ytan. (Även om jag vet att sjukdomen gör allt för att övertyga en om det. Men den ljuger. Sjukdomen har fel!) Vem du är speglas från insidan, i din personlighet.
Du verkar vara en sprudlande, omtänksam, rolig och genomgod person med en så positiv energi och utstrålning att man omöjligt kan bli annat än glad av att umgås med dig.
Kom ihåg att du är värdefull för den du är och att du är värd att må bra ❤ Kramar i massor

2017-01-10 @ 14:04:09
URL: http://nouw.com/helenamaria
Postat av: Russi

Heja dig älskade Emilie! <3

2017-01-13 @ 15:03:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Trackback